Brembo_GP4-MotoGP_4 קליפר GP4

BREMBO תופסת 100% מהגריד ב-MotoGP

• מרץ 24, 2024

אחרי שכל הקבוצת בפורמולה 1 עברו להשתמש במערכות הבלימה המתקדמות של BREMBO, החברה תספק מערכות בלימה גם לכל הקבוצות ב-MotoGP

BREMBO המייצרת מערכות בלימה מבסיסה בברגמו איטליה, תספק ל-100% מהצוותים המתחרים בליגת מירוצי האופנועים הבכירה ביותר, MotoGP, מערכות בלימה מתקדמות.
המערכות האלה כוללות את כל מגוון הרכיבים ש-BREMBO מייצרת לעולם האופנועים. כל הקבוצות בחרו להשתמש בקליפרים של ברמבו, כ-30% מהקבוצות בחרו בצלחות בלימה מפלדה, 80% מהרוכבים העדיפו להתחרות עם רפידות בלימה מבית Brembo וכמעט כולם – למעשה , 90% העדיפו את  משאבות הבלם ברמבו.
קצת פחות מ-30% מהרוכבים בחרו גם בחישוקי גלגל  Marchesini(מותג משנה תחת מטריית BREMBO) אשר יסופקו ל-15 קבוצות Moto2 ו-13 Moto3. בעונת 2024.
באשר לצלחות הבלימה – דיסקים – גם ב-Moto2 וגם ב-Moto3 תהיה לקבוצות בחירה כפולה בהתאם להקפדה על המעגל: דיסק פלדה עם סנפירי צינון או דיסק תקני, עם טמפרטורת הפעלה שחייבת להישאר בין 100° ל-650° בשתי הקטגוריות.
המשקל של צלחת הבלימה באופנוע מקבוצת Moto3 הוא בערך 0.5 ק"ג, בעוד שצלחת הבלימה באופנוע מקבוצת Moto2 שוקל 1.3 ק"ג, כמעט פי שלושה מהדיסק בסדרה הקטנה יותר.

בהתייחס לקליפרים, Brembo מציעה גם את קונספט הקליפר עם סנפירי צינון ב-Moto2 ו-Moto3, קונספט מוכח שמקורו בקליפר ה-MotoGP GP4. בסך הכל, בשילוב המערכות המותקנות על הגלגל הקדמי ועל הגלגל האחורי, מערכת הבלימה של Moto2 שוקלת כ-6 ק"ג בעוד שמערכת הבלימה של Moto3 קרובה יותר ל-4.5 ק"ג – בלבד. כדי שתבינו, קליפר GP4 הוא הקצה של הקצה בתחום הזה והגיע לאפטרמקרט לפני פחות משנה. לקליפר יש ביצועים יוצאי דופן, הודות למיקום מעט אלכסוני של רפידת הבלימה. דבר שהוא אופייני בקליפרים של אופנועי MotoGP. הסידור הזה מאפשר לקבל עוצמת בלימה רבה יותר עם אותה כמות כוח המופעלת על הידית. כבונוס גם מתקבלת הקטנה של אפקט הגרירה הלא רצוי  שחרור רפידות מיידי ופחות שחיקה של הרפידות.

תשומת לב מיוחדת ניתנה להכנסת סנפירי אוורור על הגוף החיצוני, ובוכנות המירוץ החדשות, שניהם מאפיינים שמשפרים את פיזור החום של מערכת הבלימה בזכות קירור משופר. BREMBO הגיע לזה על ידי ניצול טוב יותר של זרימת אוויר בעת הרכיבה, אך חשוב מכך על ידי תנועת אוויר הנגרמת על ידי הסיבוב של צלחות הבלימה ושל החישוקים.
ברמבו ערה מאד לערך האסתטי של מערכות הבלימה שלה ובמקרה הזה לקליפרים יש עיצוב חד ונועז יותר. המרמז על היכולת העדיפה והביצועים העולמיים שמגיעים ממסלול המירוצים לאופנוע שלך.

הקליפר תוכנן ופותח לתת פתרון איכות עבור הדור החדש והאולטימטיבי של אופני כביש וספורט חזקים, ה-GP4-MotoGP הוא קליפר שנולד ופותח על מסלול המרוצים לכביש ומתאים בצורה מושלמת לצרכים של האופנועים היום ושל רוכבי הספורט והמסלול התובעניים ביותר. זה קליפר המסוגל להרים את הרכיבה הספורטיבית לשלב הבא.
לטובת מי שזו הפעם הראשונה בה הוא שומע את השם BREMBO, נספר כי ברמבו היצרנית המובילה בעולם בתכנון וייצור של מערכות בלימה ורכיבים בעלי ביצועים גבוהים עבור יצרנים מהשורה הראשונה של מכוניות, אופנועים וכלי רכב מסחריים.
ל-ברמבו, שנוסדה ב-1961 באיטליה, יש מוניטין רב שנים במתן פתרונות חדשניים ליצרני OEM (הכוונה לחלקים המורכבים כבר על קו היצור) ולמוצרים רבים בעולם השיפורים והאפטר-מרקט.
BREMBO פעילה מאד באליפויות רבות ודיסציפלינות רבות בעולם הספורט המוטורי ובזירות המירוצים המאתגרות בעולם. לאורך השנים החברה (כמו הנהגים והרוכבים המשתמשים ב-BREMBO) זכתה בלמעלה מ-600 תארי אליפות.

בהנחיית החזון האסטרטגי – "הפיכת אנרגיה להשראה" – השאיפה של Brembo היא לעזור לעצב את עתיד הניידות באמצעות פתרונות חדישים, דיגיטליים וברי קיימא.  
ברמבו מעסיקה כ-15,000 אנשים ב-15 מדינות, ב-30 אתרי ייצור ועסקים, שמונה מרכזי מחקר ופיתוח ועם מחזור של 3,629 מיליון אירו בשנת 2022, Brembo היא ספקית הפתרונות המהימנה ביותר לכל מי שדורש את חווית הנהיגה הטובה ביותר.

כתבות נוספות

צילום של גלג אופנוע עם שמן ברמבו

ינואר 7, 2024

אודות ברמבו אופנועים

Brembo SpA היא יצרנית מערכות הבלימה המובילה בעולם. עם היצע עשרות פיתוחים ייחודיים של טכנולוגיית…

קרא עוד
4 אופנועים במסלול מירוץ

ינואר 7, 2024

הדומיננטיות של Brembo ב-MotoGP: דיוק וביצועים – להיות ראשונים, פורצי דרך והכי טובים!

מצוינות ללא תחרות בעולם מלא האדרנלין של MotoGP, שבו החלטות של שבריר שנייה וטכנולוגיה מתקדמת…

קרא עוד
תמונה של רפידות מהיצרן ברמבו

ינואר 7, 2024

חלק אחד קטן יתרונות רבים לו – הכירו את רפידות הבלימה של BREMBO

מערכת הבלימה שבאופנוע היא מרכיב קריטי לביצועים ובטיחות. במערכת יש כמה מרכיבים שחייבים לעבוד יחד…

קרא עוד