פיתוח של בלם דיסק התחיל באנגליה בשנות ה -90 של המאה ה -19. ב -1902, חברת לנצ'סטר מוטור (ברמינגהם) עיצבה בלמים שנראו ופעלו באופן דומה למערכת הבלמים המודרנית, למרות שהדיסק היה דק וכבל הפעיל את רפידת הבלם. עיצובים אחרים לא היו מעשיים או זמינים באופן נרחב במכוניות למשך 60 שנים. התקדמות טכנולוגית נוספת התחילה בשנות החמישים, כאשר במרוץ 24 השעות של לה מאן הייתה דרישה למערכת בלמים משודרגת עבור רכבי המרוץ. צוות המרוץ של היצרן יגואר ניצח, בזכות רכבים שצוידו עם מערכת בלימה של דיסק אשר עשתה את ההבדל מול היריבות עם בלמי תוף.
לעומת בלם התוף, בלמי דיסק מציעים ביצועים טובים יותר לעצור את הרכב בגלל צורת קירור טובה. בזכות קירור זה, אורך החיים של הדיסק ארוך מאשר זה של התוף ופחות נוטה להתעקם ממנו בגלל חימום יתר. בנוסף, בלם דיסק מסוגל להתייבש מהר יותר מאשר תוף ובכך חוזר ליעילות מהר יותר ממנו.
הדיסק בדרך כלל עשוי ברזל יצוק, אך במקרים מסוימים עשוי להיות מורכב מחומרים מרוכבים כגון פחמן מחוזק או חומרים מרוכבים עם חומר קרמי.
בנוסף ישנה סדרה נוספת אשר עשויה מתערובת יציקה של 50 אחוז אלומיניום עם ברזל בכדי ליצור משקל קל.
ציפוי UV: טכנולוגיית ציפוי UV, שפותחה בשיתוף עם יצרני הרכב, המבטיחה עמידות מעולה בפני קורוזיה והגנה מלאה על הדיסק.
אוורור PVT: מערכת אוורור אקסקלוסיבית של העמודים, כפטנט על ידי ברמבו, המשפרת את יכולת הקירור ומגדילה את ההתנגדות לסדקים תרמיים של הדיסק ביותר מ- 40%.
טווח פרימיום: דיסקים מורכבים וצפים לרכבים יוקרתיים, עם ביצועים מעולים המושגים באמצעות חומרים ופתרונות טכנולוגיים מיוחדים.
ריכוז פחמן גבוה: דיסק בלם מברזל יצוק עם תכולת פחמן גבוהה יותר כדי למזער רעידות ורעשים, למקסם את הביצועים ולהגדיל את נוחות הנהיגה.
ברמבו Xtra: דיסקי בלמים עם חורים במשטח הבלימה שמייעלים את הביצועים בתנאים רטובים, מבטיחים התחדשות מתמדת של חומר החיכוך ומבטיחים בלימה מהירה בכל מצב.
ערכה עם מיסב מורכב מראש: פתרון לדיסקי בלם עם רכזת גלגלים משולבת, המאפשרת התקנה מהירה ובטוחה, עם חיסכון רב בזמן.
ברמבו Max: דיסקי בלמים עם חריצים על משטח הבלימה המשפרים את הביצועים של מערכת הבלמים מבלי לפגוע בבטיחות.
בלם דיסק ממתכת מיוצר בתהליך יציקה לתוך תבנית ולאחר מכן עבודת CNC על התוצר עד לגימור מושלם.
בלם דיסק מתכת מעורב עם אלומיניום גם מיוצר ביציקה של התערובת ההומוגנית ועיבוד שבבי עד גימור הכולל קדיחה או חירוץ.
בלם דיסק קרמי מיוצר בתהליך של סנטור אבקות של קרבון עם אבקת זכוכית ואפייה בתנור. לאחר מכן עיבוד שבבי עד גימור מושלם.