BREMBO מנצחת בלה מאן – בשבילכם
• פברואר 25, 2021
זהו המבחן הקשוח ביותר שיש למכונית ולמערכת הבלימה של, מ-300 קמ"ש בקצה הישורות ועד לחניה מתחת לבית שלך.
24 השעות של לה מאן: לא תהיה זו טעות לטעון שמדובר באחד ממרוצי המכוניות המפרכים ביותר בעולם. בניגוד למרוצי דראג, מרוצי ראלי ועוד אינספור סוגים של מרוצים שונים שכבודם במקומם מונח,
מרוץ 24 השעות של לה מאן כשמו כן הוא: מדובר במרוץ אשר מתקיים במשך 24 שעות רצופות של מהירות מסחררת. 24 שעות של מבחן לא רק לנהגים אלא גם למכוניות: מבחן לכל אחת ואחת ממערכות הרכב אשר נדרשות לתפקד על קצה מעטפת הביצועים בכל רגע נתון. הנהגים לא עומדים בכך, לכן יש החלפות של נהגים במהלך המרוץ. המכוניות לעומת זאת צריכות לעמוד בהתעללות המתמשכת במשך 24 שעות בלי להפסיק.
ניצחון בכל הקטגוריות
המכוניות אשר מתחרות בלה מאן מחולקות לארבע קטגוריות, שתיים מהן לאבות טיפוס של מכוניות מרוץ ושתיים למכוניות סדרתיות, כלומר כאלה שניתן לרכוש בסוכנות וכמובן לשפר כדי שיוכלו לעמוד באתגר התחרות בלה מאן.
בכל אחת מהקטגוריות דרישות הבלימה שונות, אך על דבר אחד קיימת הסכמה: במסלול לה סארט נדרשות בסך הכול 11 בלימות בכל הקפה. בסך הכול, לפי נתונים של יצרני הרכב בכל הקפה כל מכונית מבלה 15% מזמנה כשהיא נמצאת בבלימה.
לפי BREMBO, רק 6 מתוך 11 הבלימות האלה הן בלימות קיצוניות אשר דורשות מאמץ ניכר מצד מערכת הבלימה, כאשר לדוגמה במולסאן, פניה אגדית אשר דורשת עבודת הכנה ובלימה ניכרת, חלק מן המכוניות מגיעות במהירות גבוהה מ-300 קמ"ש ונדרשות להאט לפחות מ- 120 קמ"ש תוך שברירי שניה, מה שמעמיס את מערכות הבלימה באופן קיצוני.
זו דוגמה לבלימה אשר דורשת מאמץ מיוחד, בלימה מהסוג שמשמש את BREMBO לבחינה של טכנולוגיה ולפיתוח מוצרי בלימה זה עשרות שנים.
ארון מלא גביעים
BREMBO אינה זרה למרוץ הלה מאן. רשימת הניצחונות לאורך השנים מספרת היטב את הסיפור של הנהגים, הסיפור של המכוניות וגם את הסיפור של BREMBO.
בסך הכול, 27 מבין 30 ניצחונות בלה מאן היו במכוניות מסוגים שונים עם מכנה משותף אחד: בלמים של BREMBO. סטטיסטית, היצרנית שקטפה הכי הרבה ניצחונות עם BREMBO היא אאודי הגרמנית אשר זכתה ב- 13 מרוצים במכוניות אשר צוידו בבלמי BREMBO. אחרי אאודי: פורשה, עם 8 מכוניות. אבל לא רק: פיג'ו, מקלארן, מרצדס, מאזדה: כל היצרנים האלה זכו בלה מאן במכוניות אשר צוידו בבלמים של BREMBO.
הניצחונות אינם מפתיעים. גם מגוון יצרני הרכב הגרמנים, איטלקים, צרפתים, אינו מפתיע. מדובר בטכנולוגיית מרוצים אשר מחלחלת אל חיי היום יום, יכולות בלימה אשר נצברות ב- 300 קמ"ש ומגיעות אל דיסקים ורפידות שניתן לרכוש לרוב דגמי המכוניות הספורטיביות כדי להעניק עוד טיפה של יתרון בלימה שתהווה הבדל בין מהיר למהיר מאוד.
טכנולוגיה ייחודית להנאתך
את הטכנולוגיות שפותחו על מסלולי המרוצים מיישמים במוצרים של BREMBO: צלחות הבלימה מסדרת XTRA בהן עושים שימוש בידע אשר נצבר על מסלול המירוצים. חורים מיוחדים אשר נועדו לאפשר פיזור יעיל של חום וגזים אשר מפחית דעיכה ומאפשר בלימה חזקה פעם אחר פעם, כמו במסלול בלה מאן, עד לניצחון באמצעות טכנולוגיה מוכחת.
BREMBO MAX, שילוב בין צלחות בלימה עמידות בחום ודעיכה ביחד עם רפידות תואמות אשר מבטיחות פעולה אפקטיבית פעם אחר פעם הודות לחריצים מיוחדים אשר נפטרים מחום שהצטבר בין הצלחת לרפידה כדי לאפשר לא רק מרחקי בלימה קצרים יותר, אלא גם לוודא שעליונות יכולת הבלימה תישמר לאורך זמן. את הידע הזה צוברים על המסלול, בתנאים הקשים ביותר ומעבירים הלאה לחיי היום יום, לנהגים שלא סתם רוצים, אלא חייבים להיות מהירים יותר.