לא לוותר על הניקוי!
• אוגוסט 1, 2021
מדוע חשוב לנקות את פני השטח של הנאבה לפני התקנת דיסקים חדשים.
מערכת הבלימה של הרכב עובדת קשה ועובדת בלי הפסקה.לכן ברור מדוע היא מתבלה ולפעמים צריך גם להחליף אותה.
מערכת הבלימה עצמה מורכבת מצלחות בלימה ורפידות וכאשר מסירים את הצלחות מגלים לפעמים שבין הדיסק ובין פני ה"נאבה" כלומר משטח החיבור של הצלחת לרכב נוצרה חלודה שטחית.
החלודה הזו היא אומנם שטחית אבל חשוב להיפטר ממנה כדי לקבל בלימה יותר מדוייקת.
כדי להיפטר מן החלודה נזדקק למברשת נחושת עגולה אשר מותקנת על מברגה או מקדחה, לטובת הסרה קלה ומהירה יותר של החלודה.
לאחר סיום תהליך ניקוי החלודה יש לרסס חומר לניקוי בלמים על פני השטח ולאחר מכן לנקות את פני השטח באמצעות מטלית כדי להיפטר משאריות של חלודה ולכלוך.
למרות שמדובר במשימה אשר דורשת זמן, חשוב לוודא שהאזור נקי לחלוטין מכל סימן של חלודה וגם נקי ממשקעים של חומר הניקוי – לפני התקנת צלחות הבלימה החדשות.
מדוע להקפיד בצורה כזו קפדנית? מכיוון שכמויות קטנות של לכלוך או חומר ניקוי אולי לא יורגשו בתחילת הנסיעה, אבל אחרי כמה אלפי קילומטרים חוסר האחידות הזה עלול לגרום לרעידות של צלחת הבלם.
מדוע רעידות עלולות להתחיל רק אחרי אלפי קילומטרים?
אם צלחת בילום תותקן על משטח חלוד או משטח שלא נוקה כראוי, העיוות יורגש באופן מיידי כבר בנסיעה הראשונה, אבל לפעמים כאשר הניקוי לא מבוצע באופן קפדני והצלחת מורכבת על לכלוך, עדיין קשה מאוד להרגיש שאין איזון על הנאבה.
אבל זו רק ההתחלה של התהליך: בזמן בלימה רפידות הבלם נצמדות בעוצמה רבה אל צלחת הבלם ומשאירות שכבה דקיקה של חומר על פני הצלחת בכל בלימה. במקביל בכל בלימה גם שטח הפנים של הצלחת הולך ונשחק בתהליך אשר בדרך כלל אמור לארוך אלפי קילומטרים.
אבל בצלחת ששטח ההתקנה שלה לא נוקה כראוי מתרחש תהליך שונה: שכבת החומר הדקיקה אשר נוצרת על פני הצלחת עלולה להצטבר באופן לא שווה וגם שיעור השחיקה של הצלחת עלול להיות לא שווה, מה שעלול להביא במקרים קיצוניים לשחיקה לא אחידה של חלקי הצלחת השונים אשר גורמת לרעידות ושריקות בבלימה, תהליך אשר עלול להתרחש רק אחרי 1,000 עד 6,000 קילומטרים.
בשורה התחתונה: חובה לנקות את שטח הפנים של הנאבות ברכב לפני התקנת צלחות בילום חדשות. עשו זאת לפני התקנת קיט בלמי BREMBO חדש, כדי להבטיח המשך נסיעה ובלימה תקינים, שקטים ונטולי רעידות.