X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

ברמבו בחורף

איך החורף משפיע על הבלמים ברכב שלך?

• דצמבר 27, 2021

קצר ולעניין: כמו כל שנה, החורף מגיע. יש נהגים שעבורם הגעת החורף פירושה הפעלה של המגבים ואולי של החימום, אבל יש גם נהגים שמבינים שהחורף טומן ברובו לא מעט סכנות ולא מעט שינויים באופי הנהיגה, אופי הבלימה וגם אופי הכוחות אשר מופעלים על מערכת הבלימה. אגב חשוב להדגיש שחורף אינו רק גשם, אינו רק רעמים ואינו רק עונה שמתחילה בינואר ומסתיימת באפריל. מבחינת מכוניות מודרניות, החורף מתחיל עם בוא הגשם הראשון, כלומר הפעם הראשונה שבה הכבישים מתחילים לפלוט את השמנים והכימיקלים באמצעות מי הגשם והפעם הראשונה בה מערכת הבלימה של מכונית נחשפת לכמויות גדולות של מים שבדרך כלל מכילים גם לא מעט לכלוך שמאיים לפגוע ביעילות הפעולה של מערכת הבלימה.

 

צריך לתת כבוד ולהתייחס לתנאים השונים: בחורף יורד גשם, בחורף קר יותר. לפעמים בחורף יורד ברד שפוגע באופן ניכר ביכולת הבלימה ולפעמים באזורים מסוימים אשכרה יורד שלג. כך נוצר אתגר שהופך את מלאכת הבלימה לקשה במיוחד ודורש גם מומחיות נהג וגם מערכת בלימה איכותית מאוד, כזו שתאפשר למערכות הרכב להתערב ו"להציל" את הרכב מתאונה.
זה נכון ששלג אינו תמיד נפוץ אצלנו אבל לפעמים נסיעה אחת בלבד בשנה עלולה לעשות את ההבדל בין תאונה ובין בלימה ראויה. מבחינת הגשם, זה אומר שכימיקלים ולכלוכים רבים המצטברים על פני הכביש מוצאים עצמם מותזים אל מערכת הבלימה של המכונית: שמנים, דטרגנטים, דלקים. אלה יכולים לפגוע ביכולת הבלימה מכיוון שהצטברות של חומרים מזיקים על פני הדיסק מאריכה את מרחקי הבלימה וגם פוגעת בעמידותו של הדיסק.

לכן הבלמים של BREMBO הם בלמים עם ציפוי UV, כלומר ציפוי מיוחד שמונע מהם להיפגע על ידי כימיקלים וחומרים נוספים אשר מותזים עליהם מן הכביש. אבל חומרים שמותזים על הדיסק אינם הדאגה היחידה: העובדה שהחורף הגיע פירושה גם שאנחנו בולמים הרבה יותר, מרחקי הבלימה עלולים להתארך, הדרישות ממערכת הבלימה עולות מדרגה. ולכן הבלמים והרפידות של BREMBO עשויים מחומרים איכותיים אשר מיועדים לספק עמידות גבוהה בפני דעיכה וגם במקרה של הדיסקים המחוררים של BREMBO – ניקוז מים עדיף הודות לחורים בדיסק שמנקזים את המים החוצה.

ההשפעות של החורף על מערכת הבלימה של כל מכונית מסתכמות בהרבה יותר מזה: כל מערכת בלימה מודרנית מבוססת על מגבר בלם אשר ומערכת בלימה שבהם זורם נוזל הבלמים שתפקידו בעקיפין הוא להעביר את אנרגיית הלחיצה על דוושת הבלם אל מערכת הבלימה. אבל יש נוזל בלימה ויש נוזל בלימה: מכיוון שנוזלי בלימה סופחים לחות אז נקודת הרתיחה שלהם יורדת ועם הזמן הם הופכים פחות יעילים, לכן מומלץ להשתמש בנוזל בלימה של BREMBO אשר עונה על הגדרות היצרן, מכיוון שגם בתוך הקבוצה של נוזלי הבלימה יש כאלה שהם מספיק טובים ויש כאלה שהם מעולים – ובחורף לא מומלץ להקל ראש ביכולות של מערכת הבלימה של המכונית.

ובנוסף על כל אלה יש עוד גורמים שדורשים תשומת לב מיוחדת: המערכת פועלת בטמפרטורות שונות, מה שדורש נוזל בלמים איכותי יותר.
במכוניות אשר נדרשות לעמידה במשך פרי זמן ארוכים, במיוחד בחורף, יש בעיה של רפידות שמסרבות להשתחרר מן הדיסק וכמובן שגם העובדה שמערכות כגון ה-ABS (המונעת נעילת גלגלים כידוע) עובדות שעות נוספות דורשות תחזוקה של מערכת הבלמים באמצעות רכיבים יותר טובים, כלומר רכיבים של BREMBO.

השימוש ברכיבים איכותיים במערכות בלימה הוא בגדר חובה תמיד, אבל בחורף על אחת כמה וכמה מדובר ברכיב שחשיבותו להצלחת חיים ולהימנעות מתאונת דרכים היא אדירה.

כתבות נוספות

רפידות ברמבו XTRA-בטיחות של אלופים!

מאי 31, 2022

רפידות ברמבו XTRA-בטיחות של אלופים!

אם יש לכם מכונית ספורטיבית, אתם חייבים את הבלמים החזקים והבטוחים ביותר. רפידות XTRA של…

קרא עוד

מאי 1, 2021

מהמסלול אל הכביש

ליהנות מטכנולוגיית הבלימה המתקדמת של BREMBO ברכב שלך!   במרץ האחרון התקיים המרוץ הראשון של…

קרא עוד
קו מוצרי הבלימה של BREMBO מתרחב

דצמבר 18, 2022

קו מוצרי הבלימה של BREMBO מתרחב

הגיע הזמן לשדרג ל-BREMBO המחיר יפתיע גם אתכם. BREMBO הציגה לאחרונה את האסטרטגיה החדשה שלה…

קרא עוד