X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

מערכת SENSIFY של BREMBO

מערכת SENSIFY של BREMBO מערכת בלימה חדשנית שמרגישה אותך

• ינואר 19, 2022

הכירו את SENSIFY מערכת בלימה חדשנית שמתאימה לעולם החדש של מכוניות חשמליות ואוטונומיות.

העתיד מתקרב במהירות מסחררת תרתי משמע: יותר ויותר יצרני רכב מציגים מכוניות חשמליות ומכוניות בעלות מערכות הנעת כלאיים ולאחר הצגת הדגמים העממיים מגיע תמיד תורם של הדגמים היוקרתיים ואלא הספורטיביים שגורמים לנו לרצות לצאת לכביש. והדגמים האלה צריכים גם לעצור.

BREMBO היא ספקית מערכות הבלימה של יצרני הרכב הגדולים בעולם המיישמים את הידע שנצבר במערכות בלימה שפותחו על מסלולי מירוצים בקבוצות הפורמולה של יצרני הרכב הגדולים. יחד עם זאת, מכוניות חשמליות מציגות בפני יצרני הרכב הגדולים אתגרים שעד כה לא נדרשו להתמודד עמם: קודם כל המכוניות החשמליות מהירות מאוד ומסוגלות בחלקן להאיץ ל- 100 קמ"ש תוך פחות מחמש שניות. ומעבר לכך, במכוניות חשמליות אי אפשר למצוא יותר את הרכיבים המסורתיים שעליהם מבוססות מערכות בלימה, כלומר אין יותר מנועי בעירה פנימית שמייצרים וואקום וזה אומר שכאשר הנהג לוחץ על דוושת הבלם אז אין מגבר בלם מסורתי שיעביר את נוזל הבלמים אל הקאליפרים וצלחות הבלימה.

כאן BREMBO כבר נמצאת צעד אחד לפני כולם עם מערכת SENSIFY ש BREMBO תציג במכוניות ביצור סדרתי בשנת 2024. המערכת פועלת לפי העקרונות הוותיקים של מערכות בלימה, כלומר דוושת בלם, צלחות בלימה ורפידות בלימה אשר מוצמדות אל צלחות הבלימה באמצעות קאליפרים.

בזה הדמיון מסתיים כי עקרונות הפעולה של המערכת של BREMBO שונים לחלוטין ומיועדים לספק את איכויות הבלימה הידועות של BREMBO, תחושת הבלם והיכולת לצמצם מרחקי בלימה כמו בכל מכונית אחרת שמצוידת בציוד של BREMBO.

כיצד מערכת SENFIFY פועלת?
באמצעות הסרה של כל הרכיבים ההידראוליים והחלפתם ברכיבים דיגיטליים. כלומר, בין דוושת הבלם ובין מנגנון הבלימה אין קשר פיזי. הבינה המלאכותית של BREMBO קובעת מהי מידת עוצמת הבלימה אשר נדרשת כדי "לתרגם" את הלחיצה על דוושת הבלם לבלימה בגלגלים. לאחר מכן פקודת הלחיצה על דוושת הבלם, מידת הלחץ שמופעלת על דוושת הבלם ועוצמת הלחיצה מתורגמות למעבדים של הרכב והמידע הופך תוך שבריר שניה לפקודה שמועברת אל קאליפרים אלקטרוניים ברכב. אלו  תורם לוחצים את רפידות הבלם אל צלחות הבלימה.

יתרה מזאת BREMBO מדגישה שכאשר המערכת אינה מפעילה את הקאליפרים, בין הדיסקים והרפידות אין כלל מגע. בשבילכם זה אומר שאין שחיקה ופחות התנגדות אשר מופעלת על הגלגל. מעבר לכך, המערכת מיועדת לספק לנהג הרכב לא פחות תחושה ממערכת "מסורתית" אשר כוללת משאבות והידראוליקה.

למערכת של BREMBO יש עוד יתרונות: מדובר במערכת קומפקטית במיוחד, כלומר ניתן להתאים אותה לתוצרת של מספר יצרני רכב חשמלי אשר יציגו דגמים בעתיד ולא יצטרכו להכניס למכוניותיהם את כל החלקים של מערכות הבלימה הוותיקות אשר מותקנות כיום במכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית.

רגע יש עוד! המערכת של BREMBO גם דורשת פחות תחזוקה בגלל היעדר נוזל בלם – וגם יש בה פחות חלקים והבלאי שלה נמוך יותר. כעת, כל שנותר הוא לחכות לדגמי העתיד ומערכות הבלימה של BREMBO שיבטיחו שהנוהגים בהן יהיו לא פחות בטוחים מן הנוהגים בכל דגמי המכוניות שמצוידים בטכנולוגיה של BREMBO כיום וימשיכו ליהנות מיכולות בלימה מצוינות בתהליך.

כתבות נוספות

מה עושה את BREMBO לבחירה הטובה ביותר גם בראלי דקאר

ינואר 17, 2023

מה עושה את BREMBO לבחירה הטובה ביותר גם בראלי דקאר

אם עד עכשיו התעסקנו עם רכבי כביש מפונקים, כדאי לזכור כי BREMBO אוהבת לשחק בארגז…

קרא עוד

נובמבר 27, 2019

איך לבחור מערכת בלימה…מה לקחת בחשבון לפני החלפת ברקסים

עבור רובנו, להחליף מערכת בלימה זה לא סיפור- ניגשים למוסך ואומרים למוסכניק לעשות ברקסים. בפועל,…

קרא עוד

נובמבר 27, 2019

כל מה שלא העזת לשאול על בלמים לרכב

כיצד בעצם פועל בלם ומה הופך בלם מסתם משהו שעוצר רק "בערך" למשהו שעוצר בדיוק?…

קרא עוד