X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

הבלמים של ברמבו בזירת הראלי העולמי, WRC

הבלמים של ברמבו בזירת הראלי העולמי, WRC

• יולי 30, 2023

עונת הראלי בעיצומה ובין קטעי הדירוג המשוגעים והתנאים המשתנים יש אתגרים רבים מאד לעצור את הטירוף הזה – לברמבו יש פתרונות יצירתיים.

זירת הראלי העולמי, או WRC, היא כר פיתוח נפלא למערכות הבלמים של ברמבו – כמו גם למומחים אחרים מעולמות המתלים, העברת הכוח וכמובן בטיחות ושיווק. לקהל הרחב הראלי העולמי הוא חשוב מאד מכיוון שהמכוניות שרואים על קטעי הדירוג השונים הן מכוניות סדרתיות. מה הכוונה?

זה אומר שמדובר בשלדות ובמנועים (הבלוק בעיקר) שיורדים מאותו קו יצור של המכוניות הנמכרות לציבור הרחב. להזכירכם שהראלי העולמי הוא זה שיצר סטאטוס מיתולוגי למכוניות כמו סובארו אימפרזה ומיצובישי לנסר אבולושן ולדגמים רבים נוספים לפני ואחרי. במידה רבה ה-WRC "עשה" את סובארו והעובדה הזו לא חמקה כלל מהעיניים הבורקות של מנהלי שיווק ברחבי עולם הרכב.
כיום, תוכלו למצא על במת הראלי דגמים כמו טויוטה יאריס, יונדאי i20, פורד פומה, פולקסווגן פולו, סקודה פאביה ואחרים. שמות מוכרים היטב בבתים רבים בישראל ועצם זה שרואים בתקשורת את הרכב נוסע – ומנצח – במירוץ ראלי יוקרתי, יש לזה ערך שיווקי רב. הקרבה לקהל רבה הרבה יותר מאשר בפורמולה 1 או לה-מנס, שם המכוניות כלל לא נראות כמו המכוניות בכבישים. בראלי המצב שונה.
העונה כוללת 13 מירוצים, רובם על דרכי עפר, מאלו תוכלו לבחור ממקסיקו וצ'ילה, דרך השלג בשוודיה ומונטה קרלו ועד יפן ואפריקה. חלק מהמרוצים הם מירוצי אספלט – ואלו דורשים הכנה מיוחדת של רכבי המירוץ – וזו הסיבה שאנו מתכנסים.
לרכבי הראלי העולמי יש SPEC – מפרט שונה לכל סוג שטח. זה נוגע למתלים, מערכות העברת הכוח וניהול המנוע וכמובן גם הבלמים. בראלי – במידה אפילו רבה יותר מאשר במירוצי מסלול – לבלמים יש תפקיד מכריע בשליטה על הרכב – לא רק על הבלימה עצמה, אלא גם בשינויי כיוון גדולים כקטנים וייעול הורדת הכוח לקרקע.
במירוצי עפר הקבוצות משתמשות בצלחות בלימה מאווררות בקוטר 300 מ"מ וקליפרים בעלי 4 בוכנות. את הרפידות הם ישנו לפי אופי המירוץ. האם נדרשות יותר בלימות חזקות בסוף של ישורות ארוכות או אולי המסלול מפותל מאד ודורש בלימות תכופות מאד ממהירות קצת פחות איטית.
מירוצי האספלט מרימים את הדרישה ממערכות הבלימה לרמה אחרת לגמרי. האחיזה רבה מאד, נעשה שימוש בצמיגים דביקים והמכונית, מונמכת ומוקשחת מתלים מייצרת הרבה יותר תנע שצריך לגלח במהירות רבה ותחת עומסי חום גבוהים מאד אשר עשויים להגיע לכדי 700 מעלות צלסיוז של פני צלחת הבלימה. כדי להתמודד עם האתגר של פיזור חום מהיר BREMBO משתמשת בצלחות בלימה בעלות קוטר של 355 מ"מ המציעות משטח מגע גדול יותר עם רפידות בלימה המתוכננות לעמוד בטמפ' גבוהות. בנוסף – וזה השוס – ל-BREMBO יש קליפרים עם קירור מים!

הקליפר בעל הקירור נוזלי מצויד בארבע בוכנות עשוי מגוש אלומיניום אחד ובעל מבנה קל במיוחד. למעשה, הוא דומה בעיצובו לקליפר סטנדרטי עם תוספת של כמה מאפיינים ספציפיים כמו המאגרים והמשטחים מקריני החום למחזור נוזלים הנדרשים לקירור מסוג זה.
מבנה ייחודי המאפשר עלייה במשקל של 0.2 ק"ג בלבד מקליפר קירור אוויר WRC, אשר נוסף ליכולת להתמודד טוב הרבה יותר עם צלחות בלימה לוהטות הוא נותן שיפור בביצועי מערכת הבלימה.
קליפר הקירור הנוזלי של WRC הוצג לראשונה לפני כמעט עשור והוא מוכיח את יכולתו המרשימה עד היום.

גם אתם יכולים להנות מהידע הרב ש-BREMBO צברה על מסלולי הראלי ברחבי העולם, בתנאים משתנים ובמשך שנים רבות. בדקו עוד היום איזו מערכת בלימה מתקדמת מתאימה לרכב שלכם.

 

כתבות נוספות

מכונית טסלה מאתר הבית של טסלה

ספטמבר 1, 2021

המכוניות החשמליות המובילות בעולם בוחרות BREMBO ויש לכך סיבות טובות.

בעולם החדש והמתפתח של מכוניות חשמליות, תחבורה חכמה, קישוריות רציפה לאינטרנט ועדכוני רכב מהענן –…

קרא עוד

מאי 1, 2021

מהמסלול אל הכביש

ליהנות מטכנולוגיית הבלימה המתקדמת של BREMBO ברכב שלך!   במרץ האחרון התקיים המרוץ הראשון של…

קרא עוד

פברואר 10, 2021

BREMBO מחזקת את אוקטביה RS

רק לפני כמה ימים הודיעה יבואנית סקודה על תחילת השיווק בישראל של הדור החדש של…

קרא עוד