המבחן האולטימטיבי של BREMBO
• יוני 29, 2023
בפעם הראשונה, BREMBO היא שותפה רשמית באליפות העולם במירוצי סיבולת WEC ותספק מערכות בלימה ל-44 מתוך 62 רכבי מרוץ
בתחילת יוני הודיעה BREMBO כי תעשה את מרוץ הפתיחה שלה כשותפה בליגת מרוצי הסיבולת, באירוע ההיסטורי של מרוץ 24 השעות של לה-מאן. הלא הוא מרוץ הסיבולת היוקרתי ביותר ושזה שהפך מכוניות לאייקונים ונהגים לאגדות עוד בחייהם.
כאשר הכוונה ב"מערכות בלימה מתקדמות" הוא ש-BREMBO בעלת הידע והיכולת לפתח מערכת בלימה ייחודית שתענה על הדרישות ותנאי הסף הספציפיים של כל אחד מהצוותים שבמרוץ, כל נהג וכל רכב.
במרוץ ה-24 שעות של לה-מאן התייצבו על קו הזינוק 62 מכוניות אשר התמודדו בכמה קטגוריות.
רכיבי החיכוך שנבחרו לקטגוריית "hypercar" הבכירה, עשויים מקרבון (סיבי פחמן), חומר קל משקל המצטיין בפיזור חום. הצוותים הטכניים של BREMBO הצליחו להגיע לאופטימיזציה של הקוטר והאוורור של צלחות הבלימה אשר מגיעות לעובי מירבי של 38 מ"מ וקוטר עצום של 380 מ"מ ומסוגלים לעמוד בעומסי המרוץ הקיצוניים למרחק של 6,000 קילומטרים תחרותיים. צלחות הבלימה קדוחות ב-432 חורי אוורור ופינוי גזים ו"חיים" בטמפ' עבודה של 250 עד 850 מעלות צלזיוס.
לקטגוריית אבי הטיפוס של לה-מאן (LMP2), גם נבחרו צלחות בלימה מקרבון אלא שכאן עובי הצלחות המירבי הוא 32 מ"מ, הקוטר הוא 380 מ"מ והן ישמרו על אפקטיביות לטווח נסיעה של עד 6,000 ק"מ. צלחות הבלימה האלה מקבלות 42 חורי אוורור ונהנות מטמפ' עבודה שאנו לא כל-כך מכירים ברכבי כביש רגילים, של 250 עד 850 מעלות צלזיוס.
הקטגוריה השלישית מכונה, לה-מאן גרנד טורינג אנדורנס (LMGTE) ואלו מקבלות צלחות בלימה יצוקות עם עובי מירבי של 35 מ"מ וקוטר מירבי של 390 מ"מ, BREMBO תכננה את צלחות הבלימה האלה לעמוד בעינויי מרוץ הסיבולת למרחק של 4,000 קילומטרים. פני השטח של צלחות הבלימה היצוקות חלקים, ללא חורי אוורור, אבל יש בהן עד 72 נימי אוורור פנימיים המזרימים נפח אוויר גדול לצינון. טמפ' העבודה של צלחות הבלימה האלה עומד על 250 עד 750 מעלות צלזיוס.
בכל אחת מ-44 המכוניות שעל הגריד בזינוק של לה-מאן 24 השעות (מתוך 62 משתתפים בסך הכל), יש רכיב אחד או יותר אשר פותחו וסופקו על ידי BREMBO, בין אלו אלו צלחות הבלימה המיוחדות, קליפרים שהותאמו לדרישות הצוותים הטכניים והנהגים וכמובן רפידות בלימה מותאמות.
מרוץ 24 השעות של לה מאן התקיים לראשונה לפני 100 שנים בדיוק, בשנת 1923 על מסלול Sarthe שביומיום חלקים ממנו הם עורקי תחבורה פעילים. מרוץ הסיבולת המייגע הזה מציע בדיקה חמורה ומאתגרת במיוחד של מערכות הבלימה של המכוניות הנדרשות לא רק לנסוע מהירות דמיונית אלא גם לעשות זאת במשך 24 שעות רצופות. האתגר מקבל משנה תוקף כשנזכרים במתווה המסלול הכולל גם שני שיקיין (פיתולים הדוקים במיוחד) המחייבים בלימה חזקה במיוחד של ישורת Mulsanne הארוכה (בעבר 6 ק"מ עד שהוצבו בה השיקיינים בשנת 1990) בה המכוניות המהירות ביותר מגיעות למהירות של 320 קמ"ש. זו השנה ה-35 ברציפות של Brembo כספקית של מערכות בלימה מתקדמות למרוץ היוקרתי והשנה הראשונה כשותפה הרשמית בו.
גם אתם יכולים להנות מהטכנולוגיה הייחודית של BREMBO אשר פותחה על מסלולי המרוצים המאתגרים והמהירים ביותר בעולם. בין אם זה צלחות בלימה מתקדמות המשלבות שני סוגי חומרים, החלפות OEM מקוריות, קליפרים רבי עוצמה ורפידות בלימה המותאמות לצרכים הייחודיים של רכבי הספורט והכביש המהירים ביותר.