X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

הקאמבק של בלם התוף

הקאמבק של בלם התוף

• ינואר 25, 2024

יש לא מעט דגמים חדשים של רכב חשמלי המצוידים כבר מהמפעל בטכנולוגיית בלימה הכי מיושנת שיש. למה זה טוב ואיך אנחנו טובים יותר.

בלם התוף ישן כמעט כמו המכונית עצמה. לטובת הקוראים הצעירים שלא זכו לפגוש את הטכנולוגיה הזו, מדובר במערכת בלימה שבה יש שני "סנדלים" – שהם רפידות הבלימה – בתוך תוף מתכת הסובב עם הגלגל. בוכנה הידראולית דוחפת צד אחד של הסנדלים האלה לדופן הפנימית של אותו התוף כדי ליצור חיכוך ולגרום להאטה.

רבים רואים בו מוצר מיושן שמזוהה בעיקר עם המכוניות הכי LOW COST, קטנות עם מנועים בעלי ביצועים נמוכים. תפיסה אשר עשויה לגרום לרבים לדלג על מעט היתרונות שבכל זאת  קיימים בטכנולוגיית בלמי התוף עצמה, כמו למשל: עמידות ובעיקר בעל חשיבות בעידן הסביבתית: הפחתת אבק בלמים סביבתיים. הפחתת זיהום האוויר הוא הסיבה העיקרית שיצרני רכב חשמלי בוחרים בפתרון הזול והקל מבחינתם ומחזירים מן האוב את בלם התוף.

טכנולוגיית בלימה היסטורית

רכבים חשמליים בעיקר לכאורה יכולים להפיק תועלת מטכנולוגיית בלמי תוף. הסיבה העיקרית היא המצאות של מערכות איחזור אנרגיה (בלימה רגנרטיבית) המשתמשת במנוע החשמלי כגנרטור ליצור חשמל הטוען את הרכב ובכך גם מתקבלת התנגדות והאטה – כמעט אף פעם לא עצירה מלאה ובטח שלא בלימת חירום. בזכות המערכות האלה, יכול נהג של רכב חשמלי איכותי לנהוג רק עם דוושת התאוצה כאשר דוושת הבלימה משמשת רק לעצירה ולחירום.

כבר כתבנו על הסכנות של הצטברות חלודה על צלחות הבלימה. וזו תופעה שיכולה להתרחש ברכב חשמלי בו נעשה שימוש מועט יחסית במערכת הבלימה ההידראולית. החלודה עלולה לפגוע בעוצמת הבלימה לאחר זמן ממושך של אי הפעלה. מנגד על הבלמים להיות זמינים ב-100 אחוז באופן מיידי כאשר נדרשים בבהילות לעצור את הרכב.
במקום להשתמש בצלחות בלימה איכויות, הפתרון הזול שמצאו יצרניות הרכב, הוא להתקין תופי בלימה, מבנה בלמי התוף סגור לחלוטין בתוך מערכת המציעה הגנה למנגנון המכאני ולמשטחי הבלמים מפני אלמנטים מאכלים כמו גשם ומלחים.

 

פליטת חלקיקים מופחתת

מנועי בעירה נאלצים לעמוד במגבלות פליטות מחמירות יותר ויותר בשנים האחרונות, אולם עתה התרחבה תשומת הלב לגורמים מזהמים נוספים: צמיגים ו-בלמים. לאבק הבלמים העדין שנוצר ממערכת הבלמים עלולות להיות השפעות שליליות מרחיקות לכת על בריאות האדם, בהתאם לגודל החלקיקים הנפלטים.  בלם התוף הוא מערכת סגורה אשר לוכדת חלק מהאבק הנוצר כדי שבהמשך, בעת הטיפול לרכב, באופן אופטימלי יהיה סילוק מבוקר וסביבתי של האבק – במרכז השירות. שוב, קיצור דרך שנועד בעיקר להוזיל את עלויות היצור ולמנוע מיצרניות הרכב לשלם קנסות זיהום לגופים הרגולטוריים.

 

הפתרון החכם של ברמבו

ל-BREMBO יש שני מוצרים ההופכים את השימוש בתופי בלימה ארכאיים למיותר: קיט BEYOND EV ומשפחת GREENANCE. חשוב לציין כי בשני המקרים החלקים האלו לא יכולים להחליף את תופי הבלימה – אם איתרע מזלכם וכבר רכשתם רכב כזה. אבל הם כן מופיעים כ-OEM וכחלקים תחליפיים לשיפור מהותי של הפחתת זיהום האוויר מבלי להתפשר על ביצועי המתלים (בזכות המשקל הנמוך ביחס לתופים הכבדים), מבלי להקריב עוצמת בלימה וקירור מהיר הקריטיים לרכבי ביצועים ולרכבים חשמליים שהם כבדים יותר מרכב בנזין רגיל וכבונוס להרוויח גם עמידות טובה יותר בחלודה בזכות שילוב של חומרים חדשים.

GREENANCE הוא שם המשפחה למגוון חדש של צלחות בלימה מסגסוגת מיוחדת ורפידות בלמים ייעודיות – המשלבות במיטב המסורת של BREMBO בצורה הטובה ביותר ביצועים וקיימות. הערכה – קיט – מפחיתה את פליטת החלקיקים  ובמקביל מאריכה את חיי צלחת הבלימה עד פי שלושה.
הודות לידע הטכנולוגי שנצבר מהמחקר והפיתוח המתמשך של , GREENANCE הערכות מבטיחות עמידה בתקנים הטכניים ותקני האיכות המחמירים ביותר, ומבטיחות הפחתת פליטות של יותר מ-80 אחוז. ‏

Brembo מציגה את הפתרון ליצרניות הפרמיום של רכב חשמלי שחשוב להן לשלב בפלטפורמות החדשות רכיבי בלימה מהשורה הראשונה. עם המיקוד ברכבים חשמליים: Beyond EV הבלעדית ל-BREMBO, היא משפחת צלחות בלימה חדשה בעלת ציפוי מגן מיוחד ורפידות בלמים חדשניות המשלימות את מגוון המוצרים של Brembo שנהגים רבים ברחבי העולם למדו להעריך ולסמוך.

הפתרונות העדכניים ביותר של Brembo נגזרים ישירות מהידע והניסיון של המותג ב-OE ותוכננו במיוחד להשפעה סביבתית קטנה מבלי לוותר על ביצועים ובטיחות מקסימליים. זאת הודות למחקר ופיתוח מתמשכים המאפשרים ליצור מערכות שלא היו עד עתה זמינות בתעשיית הרכב.
השילוב של חומרים חדשניים וטכנולוגיות ייצור מהדור האחרון מאפשרים ללקוח להנות ממוצר באיכות הגבוהה ביותר בתחום שבו פשרות עלולות לעלות במחיר יקר מאד.

כתבות נוספות

מרץ 3, 2020

תפקיד הבלמים במכונית העתיד החשמלית

כיצד ייסעו מכוניות העתיד החשמליות? השאלה הזו מורכבת: אנחנו יודעים שלמכוניות העתיד יהיו גלגלים, אנחנו…

קרא עוד
מכונית טסלה מאתר הבית של טסלה

ספטמבר 1, 2021

המכוניות החשמליות המובילות בעולם בוחרות BREMBO ויש לכך סיבות טובות.

בעולם החדש והמתפתח של מכוניות חשמליות, תחבורה חכמה, קישוריות רציפה לאינטרנט ועדכוני רכב מהענן –…

קרא עוד
Brembo Prime two-piece brake discs

מאי 28, 2023

צלחות בלימה מפוצלת – אתה צריך את זה

ליין חדש של צלחות בלימה המיועד לרכבי ביצועים וספורט ממצה את טכנולוגיית החומרים המתקדמת של…

קרא עוד