X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

רפידות ברמבו XTRA-בטיחות של אלופים!

רפידות ברמבו XTRA-בטיחות של אלופים!

• מאי 31, 2022

אם יש לכם מכונית ספורטיבית, אתם חייבים את הבלמים החזקים והבטוחים ביותר. רפידות XTRA של ברמבו יתנו לכם יותר ביצועים בטיחות משופרת ובעלות נמוכה יותר מהרפידות המקוריות.

 
 

גם אם אתנו נוסעים כבר במכונית ראויה, כמו למשל איזו קופרה VZ סקסית או RS חזקה עד דמעות, אתם חייבים לזכור דבר אחד. מכונית שביצור סדרתי, כל מכונית מדאצ'יה ועד פורשה, מתקיימת בתוך איזון של אילוצים ופשרות תקציביות. פשרות שלא בדיוק שמות את הלקוח, שזה אתה, במרכז. אפילו שהסלוגנים לפעמים מרמזים על זה. הפשרות הן כאלה שנועדו למקסם את שורת הרווח של היצרנית עבור הדגם המסוים. אם אנו מדברים על בלמים ובעיקר על בלמים של מכוניות שרירים בריאות וכלים ספורטיביים מהירים, הרי שאלו נבחרים כדי שיהיו במחירים הכי נמוכים שהיצרן יכול להשיג לעצמו ושיתנו ביצועים סבירים. במקרה הזה, שלא יהרגו אותך אחרי שתי בלימות מ-200 קמ"ש.

נכון, קצת קשה לבלוע את העובדה שקניתם רכב ספורטיבי, עם קליפרים אדומים מופלאים (או כחולים, או צהובים – תלוי מאיזו עדה) והבונבונייריה מלאת פשרות ולא ממצה את הפוטנציאל המופלא שיש לה. למשל לגרום לקרנית העין להתעוות כשאתם נעמדים על הבלמים. בהחלט חוויה מאירת עיניים ומומלצת כדי להבין מזה עוצמת בלימה.

ואז מגיע הרגע להחליף את רפידות הבלם המקוריות. אלו פיזרו את אבקן על חישוקי הגלגלים המעוצבים וצבעו אותם שחור מט, ועוצמת הבלימה שהייתה פעם הפכה לזיכרון עמום. מגיעים למוסך לקבל בדיוק את אותן הרפידות והצעת המחיר – גורמת לכם לדופק מהיר ופיק ברכיים. שתי כוסות מים וחצי תפוז אחר-כך אתם קמים ויוצאים מהמוסך הממותג לעייפה. מבינים שיש פתרון אחר. טוב יותר, עם ביצועים עדיפים ובמקרים רבים עולה כמו, או אפילו פחות מרפידות הבלימה המקוריות בעלות אחד מסמלי מותגי הרכב הנחשבים. יותר מזה, לא מדובר בסתם איזו רפידה עלומת שם שמגיעה ממזרח רחוק ומורכבת משריוני ארמדילו ושורשי במבוק. אלו רפידות XTRA מבית BREMBO.

 

אז למה לבחור ב- XTRA?

נתחיל עם זה שמי שלא מכיר את השם BREMBO לא לחץ מעולם על בלמים טובים ברכב, או אופנוע. מדובר בחברה הוותיקה והנחשבת ביותר בעולם בפיתוח וייצור של מערכות בלימה ברמה הגבוהה ביותר. BREMBO היא הספקית לקוי היצור (OE) של מותגי הרכב הנחשבים ביותר כמו פרארי, מזראטי, למבורג'יני, פורשה וגם דגמי קצה ספורטיביים רבים מהאורוות של קבוצת VW (גולף, אאודי RS, סיאט קופרה, סקודה RS וכמובן פורשה). אפילו טסלה פרפורמנס מנצלת את העוצמה ואת הידע של BREMBO במפלצות הכוח החזקות ביותר שלה.

רפידות XTRA תוכננו ופותחו במטרה להדגיש את היתרונות הרבים של צלחות הבילום מאותה הסדרה. צלחות בילום שאם תביטו בהן תגלו שהן קדוחות וחרוצות כדי לפזר את החום ואז הגזים שנוצרים באופן יעיל יותר מצלחות בילום מקוריות. יחד עם זאת, רפידות XTRA עובדות נהדר גם על צלחות הבילום המקוריות של הרכב והן פתרון אידאלי לחובבי נהיגה אשר אוהבים נהיגה נמרצת מבלי להקריב את השימושיות של הנהיגה היומיומית. רובנו בכל זאת משתמשים ברכב אחד לנהיגה מדי יום ורק לעיתים רחוקות נודדים לכבישי נהיגה מפנקים או לימי מסלול שמוציאים את המקסימום מהקופרה הכיפית. החלפת הרפידות המקוריות לרפידות XTRA של BREMBO היא הדרך הקלה והזולה ביותר לקבל שיפור מהותי בביצועי הבלימה.

הסוד של רפידות הבלימה המעולות מסדרת XTRA הוא כמובן התרכובת שבאה במגע עם צלחת הבלימה. לשם כך פיתחו מהנדסי BREMBO תרכובת בשם BRM XL01. החומר הזה עשוי מלא פחות מ-30 מרכיבים שונים אשר עברו בחינות מפרכות במעבדות החברה ועל מסלולי הניסוי. חומר הרפידה החדשני הזה מגיע ישירות מהידע ש-BREMBO צברה משנים רבות שבהן היא מספקת את הבלמים המקוריים ליצרניות העילית עם המכוניות החזקות ביותר שצריכות את הבלמים האמינים והחזקים ביותר כדי לרסן את מפלצות השרירים.
הרפידות האלה משלבים את המצוינות שביצועים גבוהים דורשים עם נוחות השימוש שקבוצת הרכב הזו מצפה לה. אם אי פעם היה לכם את המזל ללחוץ על בלם של מכונית מירוץ אמיתית. הייתם אולי מתאכזבים בלחיצה הראשונה. לרוב תגלו דוושה "עצית" עם מהלך קצר, מעט מאד תנועה של הדוושה לפני שמתקבלת נשיכה כל שהיא. למה? כי בלמי מירוצים אמיתיים צריכים להגיע לטמפ' עבודה שהיא גבוהה הרבה יותר ממה שאנו מכירים מנהיגה בכביש או על מסלול של לוחמי סוף שבוע. רק בקצב מלא בלמי המירוצים יספקו את הסחורה עם נשיכה, מינון מדויק ועמידות מופלאה בדעיכה ופיזור חום יעיל. אלו בהחלט לא מאפיינים שתרצו ברכב כביש מהיר.

רפידות XTRA עובדות בחמישה מימדים: תחושת דוושה משופרת לשליטה מוחלטת. נוחות: כמו גם קלות שימוש ללא צורך בחימום מקדים. דעיכה: מספקות עוצמת בלימה עקבית במחזורי בלימה קרים וחמים. יציבות: של רמת החיכוך בכל תנאי השימוש כדי שיהיה פיזור חום אחיד על פני צלחת הבילום והימנעות מהיווצרות נקודות חמות ומכאן עיוותים ורעידות. ולבסוף שחיקה מופחתת וחישוקי גלגל שנותרים נקיים מאבקת רפידות.

כל כך הרבה מחשבה ברפידה מצוינת מבית טוב שגם עולה פחות מהרפידות המקוריות של הרכב.

רוצים לדעת עוד? צרו קשר!

 

כתבות נוספות

סדרת הבלמים הספורטיבית של BREMBO

ינואר 24, 2021

גלו את הסוד של XTRA שהופך נהגים למהירים יותר

בלימה, עצירה, האטה. לא משנה איך תקראו לזה, אם יש לכם מכונית ספורטיבית ואתם יודעים…

קרא עוד
מערכת SENSIFY של BREMBO

ינואר 19, 2022

מערכת SENSIFY של BREMBO מערכת בלימה חדשנית שמרגישה אותך

הכירו את SENSIFY מערכת בלימה חדשנית שמתאימה לעולם החדש של מכוניות חשמליות ואוטונומיות. העתיד מתקרב…

קרא עוד
צלחות קרבון

יולי 25, 2022

מפורמולה 1 למכונית שלך: כך יהיו בלמי העתיד של הרכב

זירת המירוצים, בעיקר פורמולה 1, היא כר פיתוח פורה לטכנולוגיות רבות בעולם הרכב. למשל צלחות…

קרא עוד