X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

לשדרג לצלחות בלימה Dual Cast

משקל מופחת, צריכת דלק עדיפה, איכות מעולה והסוד של BREMBO

• אוגוסט 22, 2022

BREMBO מרחיבה את משפחת DUAL CAST עם גרסאות קלות משקל – להחלפה איכותית של צלחות בלימה לנהגיה המחפשים לשפר את עוצמת הבלימה, לשפר את צריכת הדלק וגם לחסוך לא מעט כסף.

 

יצרנית מערכות הבלימה המובילה BREMBO הציגה את הדור השני של צלחות בילום צפות Dual-cast המורכבות משני חומרי גלם: ברזל יצוק ו-אלומיניום. צלחות הבילום המתקדמות האלה הן תחליף חכם לצלחות הבילום הוותיקות שקיימות בשוק חלפי הרכב.

יתרון צלחות בילום Dual-cast הוא הפחתה אדירה של 20% במשקל (בהשוואה לצלחת בילום בממדים זהים), נוחות נסיעה עדיפה, עמידות טובה יותר בקורוזיה וכמובן ביצועים עדיפים של הרכיבים האיכותיים. בנוסף יש שיפור של 70% בפני עיוות. זה דבר קריטי אם אתם נוהגים ברכב ספורטיבי ומדי פעם אף "חוטאים" בימי מסלול.

בזכות טכנולוגיית מתכות ייחודית, BREMBO משלבת משטחי חיכוך מברזל יצוק וטבור (או "פעמון") מאלומיניום. כך נהנים הנהגים מהביצועים הטובים של משטחי החיכוך בטמפ' גבוהה וכן מהמשקל המופחת של האלומיניום. החידוש העיקרי כולל באופן שבו שני חומרי הגלם מאוחדים לכדי רכיב אחד.

בצלחות הבילום האלה תמצאו בדיוק את מה שהנהג הספורטיבי מחפש: הפחתה משמעותית של משקל בלתי מוקפץ (משקל שאינו נתמך על ידי מערכת המתלים של הרכב) עם השפעה חיובית ישירה על פעולת המתלים, מהירות התגובה למצערת וכמובן שיפור בחדות הבלימה מכיוון שיש פחות מסה סובבת להאט.

בנוסף, היכולת של שילוב החומרים האלה טוב יותר בכל מימד של פיזור חום ושיפור העמידות מדעיכת בלמים בימי מסלול לוהטים במיוחד. פיזור החום חשוב גם כדי להימנע מעיוות צלחות הבילום והריסתן. התופעה הזו מתרחשת לרוב כשהנהג דורש בלימה חזקה מאד מצלחת בילום שלא הספיקה להתקרר מספיק מהבלימה הקודמת והיא עדיין לוהטת. עיוות צלחות הבילום הוא אחד הגורמים העיקריים לוויברציות ורעידות ברכב – אלו עשויות להחריף מאד אם צלחות הבילום לא יוחלפו.

לכן שימוש במשטחי חיכוך מברזל יצוק (Cast iron) שהוא חומר בעל מאפיינים תרמיים מעולים. למשל: עמידות בפני עיוות והולכת חום מצויינת. בנוסף שילוב של גרפית במתכת מספק מימד של שימון עצמי ומאפייני שיכוך טובים.

חומר הגלם השני – אלומיניום – הוא קל במיוחד. למעשה אלומיניום הוא פי 2.5 פחות דחוס מברזל. זה מאפשר הפחתה של 20% ממשקלה של צלחת בילום מקבילה בקוטר העשויה כולה מיציקת ברזל. הפחתת המשקל הלא מוקפץ היא כאמור משמעותית ותורגש בפרמטרים רבים של נוחות הנסיעה, דיוק ההיגוי, חדות הבלימה ואפילו שיפור בצריכת הדלק ומכאן גם פחות זיהום אוויר.

הסוד של BREMBO טמון בתכונות התרמיות השונות של שני חומרי הגלם. כאשר טבור האלומיניום מגיע לטמפ' עבודה הוא מאפשר למשטח הבלימה (העשוי מברזל) לצוף ולהיות נאמן לתכונה הטבעית שלו להתרחב בחום. זה נותן לדיסק המוצק להתנהג כמו צלחת בילום צפה, ללא צורך בכל הרכיבים והמשקל הנוסף שלהם, הדרושים ליצירה של צלחת בילום צפה.

צלחות בילום הם רכיב מתכלה. כולם מכירים את הרגע שבו הצלחות שחוקות מדי או מעוותות מדי וחייבים להחליפן. עתה BREMBO מציעה הזדמנות להשתדרג לצלחות בילום איכותיות במקום להסתפק בצלחות של היצרנית אשר כמעט תמיד תהיינה יקרות יותר, כבדות יותר ועם ביצועים נחותים.

היצע צלחות הבילום Dual cast מבית BREMBO מתאים ללא פחות מ-16 דגמים שונים של אאודי, סיאט, קופרה, סקודה, אלפא רומיאו, מרצדס-AMG וגם רכבי על מבית אסטון-מרטין, מאזראטי ואחרים.

פיתוח ייחודי של BREMBO מיועד לרכבי לנד רובר ויגואר. ההתאמה לדרישות הייחודיות של הרכבים האלה חייבה את החלפת טבור האלומיניום בכזה העשוי מסגסוגת פלדה ואת טבעת החיכוך לחומר גלם עשיר יותר בתרכובת פחמן. הטבור והטבעת מחוברים בלחץ רב (PRESS FIT) וזהו. אין חלקים נוספים. כמו בצלחות Dual cast האחרות גם כאן מושג חסכון ניכר במשקל, 15% וכן כל היתרונות שמגיעים מהשילוב המנצח והמקורי של BREMBO.

בדקו האם צלחות Dual cast מתאימות גם לרכב הביצועים שלכם.

 

כתבות נוספות

ספטמבר 26, 2023

הוסיפו קרבון לדיאטה שלכם

צלחות בלימה עשויות ממגוון רחב של חומרים, בין אם אלו צלחות פלדה בסיסיות או שעשויות…

קרא עוד
ברמבו אורגינל

פברואר 20, 2022

זהירות! כך אתם הורסים את הברקסים במכונית שלכם

בלי לדעת, בשקט בשקט, אתם הורגים את הבלמים במכונית שלכם. כמעט תמיד זה קשור ברגלי…

קרא עוד

מרץ 4, 2023

מתי הזמן הטוב ביותר להחליף בלמים?

בדרך כלל אנחנו לא חושבים לגעת בבלמים שלנו לפני שמגיעים לטיפול או שמתעוררת בעיה מורגשת…

קרא עוד