X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

מכונית טסלה מאתר הבית של טסלה

המכוניות החשמליות המובילות בעולם בוחרות BREMBO ויש לכך סיבות טובות.

• ספטמבר 1, 2021

בעולם החדש והמתפתח של מכוניות חשמליות, תחבורה חכמה, קישוריות רציפה לאינטרנט ועדכוני רכב מהענן – זה לפעמים נראה שמערכת הבלמים היא דבר ארכאי, שריד של העידן התעשייתי. ובכל זאת יצרניות הרכבים החשמליים המובילות עולות לרגל למומחית המובילה בתחום הבלימה BREMBO המציינת 60 שנות פעילות והצלחות.

למכוניות חשמליות יש צרכים שונים, אבל מאד משמעותיים, ממערכות הבלימה לעומת מכוניות בנזין או דיזל שאנו רגילים. ראשית המשקל. כמעט בכל השוואה שתעשו בין רכב חשמלי ומכונית בנזין באותה קטגוריית ממדים, המכונית החשמלית תהיה כבדה יותר. לפעמים הרבה יותר. כך למשל אם נשווה את המשקל העצמי של מאזדה 3 חדשה (ספיריט 2.0ל') העומד על 1,454 ק"ג מול הגרסה הבסיסית ביותר של טסלה 3 (הנעה אחורית וטווח סטנדרטי) זו שוקלת 1,684 ק"ג. כאשר גרסת הנעה כפולה וטווח ארוך כבר נושקת לשתי טונות עם 1,931 ק"ג. זו מסה מכובדת מאד שצריכה טיפול בכל שלבי הנהיגה.

בנוסף יש את מרכיב הביצועים. הספקי המנועים החשמליים עצום, הם מביאים בשורה של תאוצות שלא הכרנו עד עתה במכוניות עממיות. 3.5 ו-4 שניות ל-100 קמ"ש היו עד עתה נתונים שנשמרו רק למכוניות העל החזקות ביותר. הקלות שמכוניות כמו טסלה 3 פרפורמנס מגיעה למהירויות תלת ספרתיות היא בהחלט משהו שכל חובב רכב כדאי לו לחוות. זה פותח עיניים ביותר ממובן אחד. ובכן שילוב של משקל נוסף, הספקים גדולים וביצועים של מכונית-על מחייבים אמצעי מוכח, אמין וחזק שיהיה מכפיל כוח לביצועים הדינאמיים וגם ייתן מעטפת בטיחות כה נרחבת שכל נהג ונהגת מן השורה יכולים ליהנות מנסיעה בטוחה ושליטה מוחלטת.

טסלה למשל, שהפכה לסמן הימיני והמובילה בתחומה, גם היא הגיעה ל-BREMBO כדי לצייד את המכוניות שלה בבלמים הטובים ביותר שיש. שלא במפתיע בכל גרסאות הטסלה 3 (למעט בגרסה הבסיסית ביותר ועל הגלגלים האחוריים) מערכות הבלימה הכוללות קליפרים, צלחות בלימה ורפידות, פותחו במיוחד ומסופקות לקו היצור על ידי BREMBO.

טסלה לא לבד בעניין הזה. גם פורד בחרה ב-BREMBO להיות הספקית של מכונית השרירים החשמלית שלה MUSTANG MACH-E. במקרה של פורד טכנולוגיית הקליפרים המתקדמת, בעלת חיכוך מזערי ומבנה מאלומיניום קל משקל, תהיה רק בגרסאות החזקות ביותר GT ו-GT performance. הבלמים של המוסטאנג החשמלית פותחו במיוחד כדי לעבוד בתיאום מושלם עם מערכת המתלים האקטיבית שיש במוסטאנג – כך תתקבל בלימה עוצמתית במיוחד בזכות התאמה מיידית של מתלי הרכב לבלימה, צמצום ההתנגדות לגלגול בהאצה ושיוט המתורגם מיד לטווח נסיעה מוגדל דרך צריכת זרם מופחתת ולבסוף גם חווית נסיעה נוחה ונעימה יותר. במוסטאנג החשמלית BREMBO משלבת צלחות בלימה בקוטר עצום של 385 מ"מ, מחוררות ומאווררות כמובן. אלו ננשכות על ידי קליפרים עם 4 בוכנות גדולות בקוטר 44 מ"מ המספקות את עוצמת הבלימה האדירה הנדרשת במכונית ביצועים מרשימה כזו.

לשתי החברות, פורד ו-BREMBO, יש היסטוריה ארוכה ומוצלחת של שיתופי פעולה. בשנת 1996 היא סיפקה לפורד את הבלמים החדשים שנדרשו לגרסת קוברה של המוסטאנג. כיום BREMBO מספקת את הבלמים לגרסאות החזקות ביותר של מוסטאנג: שלבי GT ו-שלבי GT500 וכמובן לדגמי הלה-מאן שהיסטורית הביאו 19 ניצחונות לארון הגביעים של פורד.

BREMBO ממשיכה את הפיתוח המתמיד של מערכות הבלימה המתקדמות מתוצרתה עם המבט לעתיד הקרוב והרחוק של התחבורה המודרנית, החשמלית, המקושרת ובקרוב האוטונומית. רמז לכך ראינו במכונית החשמלית של SONY שהוצגה בשנה שעברה אשר מצויידת במערכת בלימה BRAKE BY WIRE  של BREMBO. עם הפעלה חשמלית ישירה של הבלמים (ללא צינורות הידראוליים או מגברי בלם)  מתקבלת תגובה מהירה ומיידית הרבה הרבה יותר. שלב חשוב לקראת הצעד הבא לנהיגה אוטונומית.

המשיכו לעקוב לעוד שורה ארוכה של פתרונות חדשים לצרכים השונים של כלי הרכב של העתיד.

 

*תמונת מכונית הטסלה נלקחה מאתר הבית https://www.tesla.com/he_il/model3

כתבות נוספות

Dodge Charger

ספטמבר 14, 2022

עוד חדשות מלהיבות מברמבו

זה לא חדש שאנחנו אומרים שאת הבלמים של BREMBO אפשר למצא במפרטי היצרן של המכוניות…

קרא עוד

מרץ 19, 2023

משליטה בפורמולה 1 לשליטה ברכב שלך

BREMBO ממשיכה להיות דומיננטית בפורמולה 1 ומפתחת טכנולוגיות שיגיעו גם לרכב שלך, לכביש או למסלול…

קרא עוד
braking system for the 488 GTB

ספטמבר 30, 2021

כדי לעצור צריך ברמבו: תשאלו את המומחים

זה נחמד לשמוע המלצות מהחבר שלך. זה גם נחמד לשמוע סיפורי מורשת קרב ממסלולי מרוצי…

קרא עוד