X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

ברמבו אורגינל

זהירות! כך אתם הורסים את הברקסים במכונית שלכם

• פברואר 20, 2022

בלי לדעת, בשקט בשקט, אתם הורגים את הבלמים במכונית שלכם. כמעט תמיד זה קשור ברגלי הנהיגה שלכם.

אי אפשר להפריז בערך החשיבות של מערכת בלמים בריאה במכונית שלכם. בוודאי אם כבר השקעתם במערכת בלמים איכותית הכוללת צלחות בילום ורפידות מבית BREMBO. לבלמים חלק מרכזי לא רק בנסיעה בטוחה של הרכב אלא גם בהתנהגות הכביש ובביצועים, בוודאי אם אתם נהגים מיומנים ועוד יותר אם מדי פעם אתם מבלים בימי מסלול או ממש מתחרים, בשטח וגם על הכביש.
שימוש נכון בבלמים עוזר לא רק להיכנס במהירות הנכונה והבטוחה לפניות אלא גם משפרת את האחיזה בתנאים מסוימים, עוזרת למכונית לשנות כיוון באופן חד יותר או ליזום החלקונת כשצריך, וכולנו יודעים שצריך.
גם אם יש לכם מערכת בילום איכותית, עדיין תוכלו להרוס את הבלמים בזמן קצר אלא הסיבות העיקריות וכולן קשורות אליכם:

 

גלוש יותר

פעם, כשנהגנו במכוניות ידניות השתמשנו יותר בבלימת מנוע בהאטה לקראת פניות או עצירה. זה הפחית מהעומס על הבלמים והאט את שחיקתם. כי בלימת המנוע לקחה חלק מהמעמס. היום רובנו נוהג במכוניות אוטומטיות, רק מיעוטן מצוידות בתיבות הילוכים חכמות שיכולות לזהות גלישה ארוכה במורד ולשמור על הילוך נמוך כדי שהמהירות לא תברח לכם. הרגל גרוע ששוחק מהר יותר את הבלמים הוא שאתם לא גולשים. או מאיצים או בולמים. זה אולי נחמד על מסלול המירוצים (בתכלס כך זה צריך להיות שם) אבל בכביש הציבורי, פקקים, וטראפיק. גלשו, גלשו, נצלו את התנע של הרכב כדי להתגלגל לפנים ואת התנגדות האוויר או שיפוע חיובי כדי לעזור לכם להאט. שימוש פחות בבלמים יאריך את חייהם.

 

רוכבים על דוושת הבלם

אחד הדברים הראשונים שאנו לומדים בשיעורי הנהיגה הוא להשתמש ברגל אחת בלבד. הכוונה היא כמובן לנהיגה ברכב אוטומטי ולרגל ימין לבדה שעוברת מדוושת התאוצה לדוושת הבלם. המטרה היא למנוע מצב שבו נהג לא מודע עלול לבקש מהמכונית להאיץ ולבלום בו זמנית. יחד עם זאת יש נהגים שפשוט זה נראה להם הגיוני לנהוג עם רגל ימין על הגז ורגל שמאל על הבלם. האמת שזה עובד רק אם אתם נהג ראלי או סבתא סקנדינאבית שדופקת דריפטים בשלג על הוולוו המשפחתית בדרך להביא פשטידה לבית הנכדים. זה בפירוש הרגל נהיגה גרוע ומסוכן, שכן אפילו לחץ קטן על דוושת הבלם יכול לגרום להצמדת הרפידות לצלחת הבילום ומכאן הדרך לחימום יתר ושחיקה מוגברת, קצרה ביותר. אם על רגל שמאל עבר יום מתיש במיוחד והיא עייפה ורוצה לנוח. היא תמצא לרוב מקום נעים שם למטה ליד דוושת הבלם או אפילו מדרס ייעודי במיוחד בשבילה. מנוחה על דוושת הבלם לא רק שתגביר את השחיקה של הבלמים אלא שתוספת ההתנהגות לתנועת הרכב תגרום גם לזינוק בצריכת הדלק של הרכב. ראיתם כמה עולה ליטר דלק היום?!

 

למה אתה עצבן?

אי שמירת מרחק זה לא רק מסוכן זה גם יוצר עצבנות מיותרת וסטרס לא נעים המשודר בדרך כלל לנהג שאליו נצמדים. זה ממש נהיגה אגרסיבית כלפי הזולת, אבל גם כלפי הרכב ומערכת הבלימה שבו. במקרה הזה, מה שעובד נהדר על מסלול המירוצים, בכביש הציבורי זה לא רק טיפשי אלא גם מסוכן ולא נעים לבלמים מכמה סיבות.

ראשית ההצמדות הקרובה לרכב מחייבת תיקוני מהירות תכופים. זאת אומרת הרבה האצות ובלימות קטנות בפרקי זמן קצרים. מעברים מהירים בין ההאצה לבלימה מאיצים את שחיקת הבלמים. בנוסף, ההיצמדות לרכב ממול משבשת את זרימת האוויר סביב הרכב, ודרך חרכי הקירור השונים, במקרים קיצוניים אף נוצרת "בועה" של זרימה מינימאלית מאחרי הרכב שנעקב. התוצאה שחיקה מהירה של רפידות הבלימה ושל צלחות הבילום כמו גם סכנה של חימום יתר אשר עלול לגרום להחלשות עוצמת הבלימה – ברגע שתצטרכו אותה.

 

סע גבר

גם אם זה נראה בתחילה לא הגיוני. חשבו על זה רגע. אם לא תסעו עם המכונית והיא תעמוד הרבה זמן, יקראו לה הרבה דברים משונים – שם למטה. צינורות עשויים להירקב, הדלק במיכל עשוי להפוך לג'לי, צלחות הבלימה יפתחו ג'ינג'ים וחלודה ואפילו יכול להיווצר מצב (בעיקר אם משתמשים ברכיבים נחותים) של הידבקות הרפידות לצלחות באופן כה חזק שיהיה חייב החלפה יקרה של כל הגישפעט. אז אם אתם מחזיקים איזו מכונית טובה בחניה, בזמן שביומיום אתם ברכב ליסינג מהעבודה, עשו לה טובה ומדי כמה ימים הניעו את הבונבוניירה וצאו איתה לסיבוב. זה יזרים את המיצים בכל הצינורות, ינקה ויחמם את מערכת הבילום המושקעת ומאפשר לרפידות ולצלחות לסלק את שכבת החלודה הדקה שנוצרת כמעט בין לילה על הצלחות.

 

בלימה בסיבוב – אל

עוד הרגל נהיגה גרוע שנגרם בעיקר מכיוון שרובנו עושים את הנהיגה כמעט כתהליך משני לדברים חשובים באמת כמו למשל להתאפר תוך כדי או לספור לייקים בטיקטוק. זה גורם לנו לא לשים לב לדרך, וזה גורם לנו להיות מופתעים בכל פעם מחדש. למשל, ממכונית שעוצרת ליד מוכר התותים שבשול. או שמגיעים במהירות גבוהה מדי לעיקול בכביש ואז צריך לבלום מאד חזק. בכלל, כל נושא הבלימה תוך-כדי-פניה הוא שנוי במחלוקת ויש הבדלים קיצוניים הבין נהיגת מסלול תחרותית לבין נהיגה בכביש בדרך למעצב השיער. בגדול צריך להסתכל קדימה ולהסתכל רחוק. רק כך אפשר יהיה לתכנן את הנסיעה ולא להיות מופתעים. לכן, בנסיעה יומיומית תרצו להשלים את הבלימה כל עוד המכונית ישרה ולפני תחילת סיבוב גלגל ההגה. שחרור הבלמים, מאזן את חלוקת המשקל של הרכב ומבטיח קשת אחידה ובטוחה בסיבוב. סיבוב שהגעת אליו מוכנים. סיבוב שיפתיע אתכם עשוי לגרום לבלימה חזקה ובלימה מאוחרת. העומס (ומכאן השחיקה) על המערכת מוגבר מאד, ובמקרים של כביש קמצן באחיזה זה עשוי לגרום להחלקה בשל העברת המשקל הקיצונית לגלגלים הקדמיים. מבט לפנים, בלימה בזמן ולא להתעסק עם שטויות שלא קשורות לנהיגה – יאריכו לא רק את חיי מערכת הבילום אלא גם את חייכם.

סעו בזהירות.

כתבות נוספות

מה עושה את BREMBO לבחירה הטובה ביותר גם בראלי דקאר

ינואר 17, 2023

מה עושה את BREMBO לבחירה הטובה ביותר גם בראלי דקאר

אם עד עכשיו התעסקנו עם רכבי כביש מפונקים, כדאי לזכור כי BREMBO אוהבת לשחק בארגז…

קרא עוד
פורמולה 1 בבחריין

מאי 10, 2021

פורמולה 1 זה ברמבו

הטכנולוגיה של ברמבו מנצחת שוב.   מתכוננים לעוד עונה של ניצחונות: במרץ האחרון הוזנק בבחריין…

קרא עוד

מרץ 3, 2020

תפקיד הבלמים במכונית העתיד החשמלית

כיצד ייסעו מכוניות העתיד החשמליות? השאלה הזו מורכבת: אנחנו יודעים שלמכוניות העתיד יהיו גלגלים, אנחנו…

קרא עוד