X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

braking system for the 488 GTB

כדי לעצור צריך ברמבו: תשאלו את המומחים

• ספטמבר 30, 2021

זה נחמד לשמוע המלצות מהחבר שלך. זה גם נחמד לשמוע סיפורי מורשת קרב ממסלולי מרוצי העפר באשקלון – אבל כשצריך לבחור את מערכת הבלימה הטובה ביותר לרכב שלך עליך לפנות למומחים המקצועיים והאובייקטיביים ביותר – Automotor Und Sport הגרמני

מי שאינו מכיר, מגזין הרכב היוקרתי Automotor Und Sport נחשב לאורים ולתומים של חובבי הרכב בעולם. הגישה התכליתית והמדעית שלהם למבחני דרכים, חוסר התלות ביצרניות הרכב וגישה חופשית לדגמים החדשים והלוהטים ביותר שיש בשוק הרכב באירופה הפכו את המגזין הגרמני לא רק לתנ"ך של מוטורהדס ברחבי העולם אלא גם לאמת המידה אליה שואפים מגזיני רכב רבים אחרים בעולם.

מה שלרוב מתקיים כמבחן תאוצות ,או חלק ממבחן השוואתי רחב היקף, המגזין בודד לכתבה מרתקת תחת הכותרת "איזה מכונית ספורט תהיה הראשונה לעמוד?" ובקיצור, מבחן בלימה מ-100 קמ"ש לעצירה מוחלטת. המבחן התקיים על פני כמה, עם שני נהגים שונים מאחרי ההגה ואחרי לא פחות מ-9 בלימות מקדימות כדי להביא את מערכות הבלימה לטמפ' עבודה ראויה, התקיימה הבלימה העשירית שתוצאתה נמדדה. המטרה היא ליצור בסיס נתונים שיענה על השאלה באיזה מרחק המכוניות שבולמות הכי טוב תעצורנה מ-100 קמ"ש.

כמובן שביצועי בלימה טובים אינם תלויים רק בצלחות בלימה, רפידות מסוימות, קליפרים מרובי בוכנות או מגברי בלם אדירים. גם אם כל המכוניות יהיו מצוידות באותה מערכת בלימה זהה, תוצאות הבלימה יושפעו ממשקל הרכב, מקדם הגרר האירודינאמי שלו וכמובן הצמיגים.

ובכן אחרי 50 מכוניות שנבחנו על ידי שני בוחנים מנוסים בתנאיים הכי קרובים למעבדה שניתן, הורכבה רשימה של 15 מכוניות הספורט שבולמות במרחק הכי קצר ממהירות של 100 קמ"ש. עוד גילו הבוחנים כי 13 מתוכן מצוידות בבלמים של BREMBO. נקודה חשובה לציון היא שבמידה ויש תיקו במרחק הבלימה, המכונית שתקבל את הדירוג הגבוה יותר תהיה הכבדה יותר מכיוון שעל מערכת הבלימה שלה היה להתמודד עם מסה גדולה יותר.

הנה שלושת המכוניות הראשונות שבלמו במרחקים הקצרים ביותר:

  1. פורשה 911 GT3 RS – 28.2 מטרים.

הגרסה הלוהטת של ה-911 נחשפה בתערוכת ז'נבה של 2018 והיא מוסיפה 20 כ"ס למניין של ה-GT3 הרגילה למניין של 520 כ"ס בין השאר בזכות מנוע תאב סל"ד שמסוגל להגיע לרום של 9,000 סיבובים.
עוד דברים שכדאי לדעת על הרכב הם תיבת הילוכים כפולת מצמדים, ספויילר אחורי ענקי וגם מיסבים במקום תותבים לזרועות המתלים.
הפורשה הזו מנצלת את העוצמה של צלחות בלימה קרבון-קרמי בקוטר 410 מ"מ בחזית ו-390 מ"מ מאחור. קליפרים גדולים עם 6 בוכנות לפנים ו-4 בוכנות מאחור. הקלפרים עשוים מקשת אלומיניות אחת התורמת למהירות התגובה גם בעומסים וטמפ' גבוהות ולאחידות בתחושת הדוושה בכל טווחי המהירות. כלי כלי.

  1. מקלארן סנה – 28.5 מטרים.

מכונית על שהיא מחווה לנהג הפורמולה 1 האגדי איירטון סנה. לרכב תכונות מדהימות רבות ביניהן משקל עצמי של 1,198 ק"ג בלבד, מנוע עם 800 כ"ס ו-80 קג"מ וחבילה אירודינאמית המסוגלת לייצר כוח הצמדה מטורף של 800 ק"ג על מסלול המירוצים.
אם במקרה תשבו במקלרן סנה, תגיעו ל-200 קמ"ש הרבה יותר מהר משרוב המכוניות מגיעות ל-100 קמ"ש. רק 6.8 שניות ל-200 קמ"ש!

  1. פרארי 488 פיסטה – 29.6 מטרים.

גרסת מסלול המגלמת בתוכה את כל הניסיון שפרארי צברה ב-488 צ'אלנג' וה-GTE על מסלולי המירוצים ובכבישים.
בין התכונות המיוחדות של הגרסה הוא מנוע ה-V8 החזק ביותר שהחברה יצרה המפיק 720 כ"ס ועל הדרך גם עברה דיאטה של 90 ק"ג ממשקלה היבש. זאת בנוסף לשינויי מרכב בעלי משמעות אירודינאמית. העברת הטכנולוגיה ממסלול המירוצים לכביש נוכחת במערכת הבלימה קלת המשקל אך החזקה מבית BREMBO כמו אצל הפורשה מדובר בקליפרים בעלי 6 בוכנות מגוש אלומיניום אחד המפזרים חום טוב יותר בעומסים האדירים על מסלול המירוצים. הקליפרים נושכים צלחות בלימה קרבון-קרמי בקוטר 398 מ"מ בחזית ו-360 מ"מ מאחור.

עוד ברשימה מכוניות על רבות, כולן בגרסאות-חלומות: למבורגיני אוונטדור SVJ שנשקה ל-30 מטרים, מקלארן 720s שעברה את ה-30 מטרים וגם מרצדס AMG GTR PRO, שברולט קורבט C7 Z06, צמודה אליה קורבט נוספת הפעם בגרסת C6, ועוד לוטוס, פרארי, ואפילו חיות מסלול כמו KTM XBOW.

לצד רשימה האצולה המרשימה הזו, תשמחו לגלות שגם אתם יכולים לשפר מאד לא רק את עוצמת הבלימה, אלא גם את הדיוק, את התחושה בדוושה וכמובן את רמת הבטיחות בכל נסיעה עם מערכות הבלימה המעולות של BREMBO שקיימות להתאמה מיידית כאן בישראל למכונית שלכם.

 

כתבות נוספות

נובמבר 27, 2019

כל מה שלא העזת לשאול על בלמים לרכב

כיצד בעצם פועל בלם ומה הופך בלם מסתם משהו שעוצר רק "בערך" למשהו שעוצר בדיוק?…

קרא עוד
צלחות קרבון

יולי 25, 2022

מפורמולה 1 למכונית שלך: כך יהיו בלמי העתיד של הרכב

זירת המירוצים, בעיקר פורמולה 1, היא כר פיתוח פורה לטכנולוגיות רבות בעולם הרכב. למשל צלחות…

קרא עוד
Dodge Charger

ספטמבר 14, 2022

עוד חדשות מלהיבות מברמבו

זה לא חדש שאנחנו אומרים שאת הבלמים של BREMBO אפשר למצא במפרטי היצרן של המכוניות…

קרא עוד