X
חדש

מוצרים מתקדמים לאופנועים של חברת brembo

בלימה נכונה בחורף -כל מה שחשוב לדעת

• אוקטובר 23, 2022

הגשמים הראשונים מלווים תמיד בהודעות על תאונות דרכים רבות – הדרך הטובה ביותר להימנע מלהיות חלק מהסטטיסטיקה העגומה הזו היא לדעת את המגבלות, להשתמש נכון בבלמים שיש לכם ולנצל את ההזדמנו לשדרג למערכות בלימה איכותיות מבית BREMBO.

אל תזלזלו. נכון, בישראל אין לנו כמעט ימי שלג ומעט מאד מקרים שבהם נוצר קרח על הכבישים. אבל אחרי חודשים יבשים רבים, הכבישים שלנו, בעיקר בצמתים ובדרכים משניות, מלוכלכים מאד ומכוסים בשכבה של סולר, שמנים, אבק וכל דבר שתוכלו להעלות על דעכתם מנוזל קירור שגלש ועד לעודפים ממתקני שטיפת רכב. הגשמים הראשונים הופכים את הכבישים לחלקלקים ביותר, כמה חלקים? ברמה כזו שלפעמים אפילו מערכות בקרת היציבות והאחיזה לא יוכלו לעזור. פעמים רבות נהגים מודעים יכולים לזהות קצף לבן על הכביש ואפילו שכבה צבעונית המלמדת על הזיהום שמי הגשמים מרימים מהכביש ומסיעים אותו לרוחבו.

זה האתגר המרכזי לאחיזה ולבלימה בחורף הישראלי. פני הכביש החלקלקים ורסס כימי נוראי ומטונף השוטף ונספג במערכות הבילום ובעיקר בסכנה שייספג ברפידות הבלימה, יפגע ביכולתן ואף עשוי להאיץ קורוזיה של צלחות הבילום.
קשה לנו לחשוב על אירוע מפחיד יותר לנהג מאשר לשבת מאחרי ההגה של מכונית מחליקה, שאינה בולמת, ובמאבק נואש לחזור לשלוט בכיוון הרכב.

 

תנהגו חלק על כביש חלק

מה הכוונה? לעשות הכל במתינות. לא בלימות חזקות ולא האצות או היגוי חריף. המטרה היא בכל העת לשמור על האחיזה של הצמיגים עם הכביש החלקלק. לא לסמוך על מערכות בקרת המשיכה שיצילו אתכם – אלו פועלות רק בדיעבד, אחרי שההחלקה כבר התרחשה. אין תחליף ללחיצה הדרגתית על דוושת התאוצה, האטה מחושבת לפני פניה וגם הפעלת בלמים הרבה יותר מוקדמת וחלשה מאשר על כביש יבש.

כשאתם מתקרבים לצומת שצריך לעצור בה, תנו לרכב לאבד מהירות מעצמו, על ידי הרמת הרגל מוקדם מדוושת התאוצה והתחלת בלימה מתונה מאד. אם אתם נוהגים ברכב חשמלי נצלו את היתרון של בלימה רגנרטיבית גם כדי להאט מבלי להשתמש בבלמים.

אל "תעמדו" על הבלמים. זה יגרום לאבדן אחיזה מיידי. כמעט תמיד. בטח אם מדובר בכביש שמנוני וחלק או בכביש מושלג אי שם בצפון (או גוש עציון שמדי פעם מתברך בשלגים). כנהגים תחושו מיד את הרכב מחליק ואם מדובר במכונית מודרנית מערכות הבטיחות יחלו לצרצר בהיסטריה בניסיון להחזיר לכם שליטה. פעמים רבות זה מצליח – לא תמיד.

זוכרים את ה-ABS? המערכת שתפקידה למנוע את נעילת הגלגלים בבלימה. זו לא נועדה לקצר את מרחק הבלימה אבל זו בהחלט אחת המערכות החשובות ביותר לשמירה על השליטה ברכב מכיוון שאי-הנעילה של הגלגלים משאיר בידי הנהג יכולת היגוי מסויימת שבעזרתה אפשר יהיה לחמוק מפגיעה ברכב אחרון בפקק מפתיע. הפעולה של ה-ABS מלווה ברעש טרטור נוכח וגם עם רעידה מפחידה של דוושת הבלם. חשוב מאד שלא להרפות מהדוושה – כדי שהמערכת תמשיך לעבוד – הרעידות זה דבר נורמלי בעת פעולת המערכת.

 

בלמים לחורף

ל-BREMBO יש שורה ארוכה של צלחות בילום ורפידות בלמים המיועדות למגוון רחב מאד של דגמי מכוניות. BREMBO מציעה חלופה איכותית ובמחיר תחרותי לכל חלק OEM מקורי ועם יתרונות יחסיים רבים מאד. למשל: צלחות בילום מחוררות ומחורצות למשל סדרת TY3 או סדרת XTRA המצוידות בחריצים אשר מפנים את הליכלוך שעל הרפידות ואת המשקעים הנוצרים מבלימות של דיסק אשר עבר רסס של מי גשמים ומשקעי אספלט חלק. בנוסף החרירים מאפשרים לאדי מים וקיטור הנוצר מהחום הרב לצאת משטח המגע שבין הרפידות לצלחת הבלימה ובכך להתייבש מהר יותר ולהבטיח שיש מגע רב ככל האפשר בין שני הרכיבים הקריטיים לעצירה.

מערכות בלימה מתקדמות לרכב, הן אמצעי שבו מומרת האנרגיה הקינטית של המכונית לחום. את זה משיגות המערכות באמצעות חום. לפעמים החום רב כל כך עד שצלחת הבילום ממש מתלהטת, בעיקר בימי מסלול. החימום החוזר של צלחות הבילום דורש מהן יכולת להתפשט ולהתכווץ פעמים רבות מבלי לאבד משלמותן המבנית. BREMBO מבטיחה לכם את הסגסוגות המתקדמות והבטוחות ביותר כדי להתמודד עם תנודות הטמפרטורה התכופות האלה מבלי להתעוות או להישבר. היכולת והאמינות הזו חשובה יותר מתמיד בימי החורף שבהם הפרשי הטמפ' של צלחת הבלימה גדולים בעשרות מעלות. זה ממש קריטי בעיקר בתחילת הנסיעה, עד לטמפ' העבודה היעילה ומשם להמשיך לטפס לחום הרב ביותר שנוצר בבלימה חזקה.

השימוש ברפידות בלימה מקוריות מבית BREMBO, בסדרות התואמות את צלחות הבילום, יבטיחו כי תקבלו את הבלימה האמינה והחזקה ביותר בכל תנאי הדרך. בנוסף, תהנו מביצועים עדיפים על פני טווח טמפ' גדול, קירור מהיר יותר, אורך חיים אופטימלי, תחושת דוושה בטוחה ואפילו יצור אבק בלמים מופחת.

כולם אומרים "הכן רכבך לחורף" אנחנו אומרים הכינו את הבלמים שלכם לחורף. עם מערכת בילום מבית BREMBO שתבטיח לכם עוצמת בלימה בטוחה ואורך חיים ארוך בכל דרך על פני טווח הטמפרטורות הרחב ביותר מהשלג במורדות החרמון ועד לחום של ההקפה החמישי על מסלול המירוצים.

 

התמונה מתוך אתר /www.bremboparts.com/europe/

 

כתבות נוספות

כך תבחרו בלמים מצוינים לימי מסלול

נובמבר 7, 2021

כך תבחרו בלמים מצוינים לימי מסלול

אם אתם צריכים להפיק יותר ממערכת הבלימה ברכב שלכם. יהיה זה על מסלול המירוצים שם…

קרא עוד
EV KIT

אפריל 27, 2022

למכוניות חשמליות ואף מעבר!

יצרנית מערכות הבלימה המובילה בעולם, BREMBO, חושפת מערכת בלימה חדשנית המיועדת לצרכים הייחודיים של מכוניות…

קרא עוד

דצמבר 11, 2019

חמישה דברים שיצילו לכם את החיים בבלמים

בכל פעם שאנו מביעים עניין כלשהו במכונית, תמיד אנחנו מגיעים לשלב שבו אנחנו שואלים "אז…

קרא עוד