הוסיפו קרבון לדיאטה שלכם
• ספטמבר 26, 2023
צלחות בלימה עשויות ממגוון רחב של חומרים, בין אם אלו צלחות פלדה בסיסיות או שעשויות מתרכובות אקזוטיות הראויות למדע הבדיוני. ל-BREMBO יש את היכולת לספק את זו וגם את זו.
רק לפני כמה ימים הודיעה ברמבו על הרחבה משמעותית של פעילות ייצור מערכות הבלימה מקרבון או ליתר דיוק Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes. זהו מיזם משותף לענקית רכיבי הבלימה BREMBO ו-SGL Carbon SE שיחדיו הן מפתחות, מייצרות, מערכות בלימה לרכבים בעלי ביצועים יוצאי דופן. בנוסף החברה משקיעה משאבים רבים במחקר ופיתוח של חומרים חדשים שבעתיד יספקו ביצועים טובים עוד יותר ויעמדו בדרישות עוד יותר מחמירות.
חשוב לציין כי לא מדובר רק בדרישות ביצועים אלא גם בהפחתה משמעותית של פליטת המזהמים מהבלמים עצמם – הפחתה המושגת בעזרת שילוב נרחב של חומרים קרמיים בחומרי הרפידות והצלחות.
עתה, לאור הדרישה הגוברת למערכות בלימה סביבתיות אבל שלא מתפשרות לרכבים מהירים וחזקים במיוחד, ולאור היכולת הייחודית של BREMBO בתחום, תשקיע החברה כ-150 מיליון אירו בשני מפעלים שלה: בגרמניה ובאיטליה. המטרה היא להגדיל את נפח היצור ב-70% למוצרי בלימה שיגיעו לרכבי העתיד.
במהלך השנים, Brembo SGL Carbon Ceramic Brakes השיגו מעמד יוקרתי בעולם מערכות הבלימה. גם היום החברה ממשיכה בנתיב שנקבע לחדשנות מתמשכת במוצר ובשירות, כמו גם התחייבות לרמת האיכות הגבוהה ביותר האפשרית.
כראוי למוצר שהוא עילית בתחומו, נוקטת החברה בגישה של "אפס סיכון". זאת אומרת שאין פשרות במוצר, בתהליכים, בחומרי הגלם המשמשים ליצור ובחתימה הסביבתית. היעד הוא לממש מערכת המסוגלת לקחת את כל החברה ל"אפס פגמים". עמידה עיקשת בדקויות של כל תקני האיכות כשהמטרה הסופית היא מוצר פרימיום שבו הלקוח הסופי – אתם הנהגים – יכולים לתת בו אמון מלא. זה נכון שבעתיים כשמבינים כי רשימת הלקוחות OEM של החברה כוללת שמות כמו: בנטלי, בוגאטי, למבורג'יני, פרארי, מזראטי, מקלארן, פגאני ופורשה. חוץ מאלו תמצאו צלחות בלימה קרבון-קרמי בגרסאות השרירים מבית אאודי (RS), ב.מ.וו (M), פורד GT, שברולט קורבט Z06, קאדילק בלאקווינג, אלפא רומיאו QV ואחרים.
לצלחות בלימה קרבון-קרמי יתרונות רבים בעיקר למי שרוצה לעלות שלב לרמה גבוהה יותר של ביצועי בלימה. פותחו מיישום טכנולוגיה הנגזרת מהתעופה והחלל ומיועדים למכוניות סופר-ספורט או למכוניות חזקות מאוד, צלחות בלימה קרבון-קרמי מספקות יתרונות יוצאי דופן המשפיעים ישירות לשיפור ביצועי המכוניות, תוך שמירה על אותה אמינות של דיסקים מברזל יצוק.
היתרונות הרבים באים לידי ביטוי ראשית בהפחתה במשקל – כשצלחת אחת עשויה להיות עד 6 ק"ג קלה יותר ממקבילתה הברזלית. החלפת ארבעת צלחות הבלימה עשויה להפחית עד 25 ק"ג ממשקל הרכב. פחות משקל מתורגם מיד לתאוצה ובלימה טובים יותר, הפחתה של המשקל הלא מוקפץ שצמוד לטבורי הגלגלים (עבודת מתלים טובה יותר) וכמובן הפחתה של צריכת הדלק ורמות הפליטה.
בהשוואה לצלחות בלימה יצוקות – לצלחות הקרבון אורך חיים ארוך עד פי 4 בהשוואה וגם שחיקה מופחתת של רפידות הבלימה הפוגשות אותן.
בטיחות עדיפה – בעיקר בזכות עוצמת בלימה חזקה הרבה יותר, קיצור מרחק הבלימה ויכולת הרבה יותר טובה להתמודד עם טמפ' גבוהות במיוחד הנוצרות בבלימות ממושכות או אחרי קצף בלימות חזקות. השפעה סביבתית מופחתת החל משלב היצור וכלה בשחיקה – לכל אורך הדרך היצור והשימוש בצלחות הקרבון מפיק פחות CO2 מצלחות בלימה יצוקות.
בואו לא נשכח את הסטייל. ובינינו אין הרבה דברים יפים יותר מצלחת קרבון אותה מנשק קליפר BREMBO אדום בתוך חישוק של ג'וליה עלה תלתן. כל שכן כשמדובר בפרארי או אפילו קאיין טורבו. לא רק אנחנו חושבים כך גם השופטים של ה-golden compass (תחרות עיצוב עולמית נחשבת) העניקו ל-BREMBO פרס ואף ציינו כי "צלחות בלימה אלה ראויות להיות מוצגות במוזיאון לאומנות". מרשים במיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר בחלק של רכב ולא במוצר לכשעצמו.
עם כל היתרונות האלה, צריכים עתה רק למצא את מכונית השרירים הנכונה לשתול את צלחות הבלימה הנפלאות האלה בתוכה. מי אמר ניסאן GTR?